Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

جاذبه‌های توریستی پوکت

جاذبه‌های توریستی پوکت باعث محبوبیت این جزیره خارق‌العاده شده است. از سواحل افسانه‌ای و شگفتی‌های طبیعی گرفته تا معابد درخشان و جاذبه‌های ساخت بشر. خلیج فانگ نگا با صخره‌های آهکی و غارهای پر از سیل یک مکان کاملاً دیدنی است. جزایر فی فی با وجود اینکه ممکن است کمی شلوغ باشند، دومین جزیره مورد علاقه این شهر زیبا هستند. بودای بزرگ پوکت با ارتفاع 45 متر نیز در فهرست این جاذبه‌ها قرار گرفته و دسترسی به آن دشوار نیست. در ادامه زیباترین جاذبه‌های توریستی پوکت را مشاهده می‌کنید.

خلیج فانگ نگا؛ خلیج رویایی و مسحور کننده

مناظر باورنکردنی فانگ نگا همیشه در صدر فهرست مکان‌های دیدنی قرار داشته است. می‌توانید یک سفر دریایی در غروب آفتاب داشته باشید یا با قایق رانی در غارها و تالاب‌های محصور در Phang Nga کاوش کنید.

  • چگونه به آنجا برویم: Phang Nga را می‌توان در هتل یا غرفه خیابان خود رزرو کرد.
  • زمان رسیدن به آنجا: به لطف جغرافیای خوب شهر پوکت، فانگ نگا در تمام طول سال، حتی در فصل بارانی، قابل دسترس و زیبا است. دریا هرگز مواج نیست، بنابراین نگران دریازدگی نخواهید بود.

خلیج فانگ نگا؛ خلیج رویایی و مسحور کننده

به جزایر فی فی سفر کنید

فی فی یک مجمع الجزایر زیبا است که از سواحل خارق العاده و صخره‌های عظیم بر فراز دو خلیج ساخته شده است. میتوانید از منظره‌ی معروف آن را دیدن کنید. فی فی همچنین در میان جمعیت جوان به خاطر مهمانی‌های ساحلی افسانه‌ای که تمام شب طول می‌کشد، مشهور است و کمی به یاد مهمانی‌های ماه کامل در Koh Phangan می پردازد. اما این شهرت با قیمتی همراه است و Phi Phi ممکن است بیش از حد محبوب شده باشد.

چگونه به آنجا برویم: اگر قصد دارید یک شب بمانید، آن را از قبل رزرو کنید. اگر می‌خواهید فقط یک روزه بروید، می‌توانید یک بار در پوکت یک کشتی یا قایق تندرو رزرو کنید، اما سفرهای یک روزه معمولاً زمان کوتاهی را در فی‌فی به شما می‌دهند که زمان زیادی برای اکتشاف نخواهید داشت. قیمت بلیط کشتی + ترانسفر هتل از 375 بات شروع می شود.

  • چه زمانی به آنجا برویم: جزیره فی فی در تمام طول سال باز است، اما البته، با آسمان آبی در فصل پرآب (از دسامبر تا می) زیباتر است. توجه داشته باشید که در برخی فصل‌ها، سواری ممکن است ناهموار باشد، بنابراین اگر مستعد دریازدگی هستید، مقداری قرص بخورید.
  • توجه: خلیج معروف مایا تا چند سال دیگر بسته می‌ماند، اما جزیره اصلی باز است. می‌توانید در سراسر مجمع الجزایر قایق سواری کنید.

سفر به پوکت و ویزای تایلند، آیا برای سفر به پوکت نیاز به ویزا داریم؟

به جزایر فی فی سفر کنید

به بودای بزرگ پوکت صعود کنید

بودای بزرگ مجسمه‌ای نمادین است که از مرمر سفید 45 متری که در بالای تپه Nakkerd در جنوب جزیره قرار دارد، ساخته شده و به محبوبیت رسیده است . ساخت این مجسمه، تماماً از محل اهدا، در سال 2002 آغاز شد. به یاد داشته باشید که بودای بزرگ چیزی بیش از یک نقطه عطف است. یک مکان مذهبی است شما باید با لباس پوشیدن مناسب به آن احترام بگذارید: اگر شلوارک یا دامن بالای زانو می‌پوشید، باید از یک سارافون تهیه شده توسط نگهبانی در ورودی استفاده کنید. بهتر است سعی کنید صدای خود را نیز پایین نگه دارید، که متأسفانه گردشگران آن را به خوبی درک نمی‌کنند.

جاده برای رسیدن به آنجا کمی شیب دار اما آسفالت شده است و منظره پانوراما از بالا ارزش صعود را دارد. در شمال، کل خلیج چالونگ تا فانگ نگا و در جنوب، ساحل کاتا را خواهید دید. در مسیر پایین، در یکی از بسیاری از بارهای پانوراما کوچک توقف کنید تا منظره ای از ساحل کارون را ببینید.

چگونه به آنجا برویم: به راحتی می‌توانید با موتور یا ماشین خود به بودای بزرگ برسید. تور پوکت نیز با خوشحالی شما را به آنجا می‌برد و تجربه‌ای هیجان انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. به خاطر داشته باشید که بیشتر تورها شامل بازدید از بودای بزرگ است.

به بودای بزرگ پوکت صعود کنید

  • زمان رسیدن به آنجا: در تمام طول سال
  • قیمت: ورودی رایگان است.

جاده بنگلا

شاید جاده بنگلا به مذاق همه خوش نیاید، اما با توجه به جمعیت عظیمی که هر شب در خیابان پاتونگ قدم می‌زنند، بنگلا در فهرستی است که بسیاری از مردم باید ببینند. برخلاف آنچه اکثر مردم معتقدند، سوئی بنگلا (شهر حواشی) نیست. این خیابان رنگارنگ و پر جنب و جوش پر از بوی خوش زندگی، رستوران‌ها، مغازه ها و رقص‌های خیابانی است.

چه زمانی به آنجا بروید: بنگلا در تمام طول سال پر جنب و جوش است. در طول روز هیچ اتفاقی نمی‌افتد و خیابان حدود ساعت 7 بعد از ظهر به روی ترافیک بسته می‌شود. با این حال، فضای مهمانی فقط بعد از ساعت 9 شب یا 10 شب شروع می‌شود.

جاده بنگلا

از معبد چالونگ دیدن کنید

معبد چالونگ (به‌طور محلی وات چالونگ) که در آغاز قرن نوزدهم ساخته شد، بزرگترین و پربازدیدترین معبد بودایی در پوکت است. نمادین ترین ساختمان در محوطه معبد استوپای 60 متری است که تکه‌ای از استخوان بودا را در خود جای داده است. در داخل، نقاشی‌های زیبا و تصویرسازی روی دیوارها و سقف‌ها روایتگر زندگی لرد بودا است و هر طبقه پر از مجسمه‌های طلایی اهدایی است. همچنین می‌توانید از پله ها بالا بروید تا به تراس برسید و از منظره پانوراما از این مکان لذت ببرید. درست مانند هر معبدی در تایلند، به یاد داشته باشید که لباس مناسب بپوشید: بدون شلوارک یا دامن بالای زانو، بدون پیراهن بدون آستین. به خاطر داشته باشید که هنگام ورود به خود معبد کفش و کلاه را بردارید.

  • نحوه رسیدن به آنجا: دسترسی آسان با ماشین یا موتور. بیشتر تورها شامل وات چالونگ است که معمولاً با بازدید از بودای بزرگ همراه است.
  • زمان رسیدن به آنجا: معبد از ساعت 7 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است، اما می‌توانید در هر زمان در اطراف ملک قدم بزنید.
  • قیمت: ورودی رایگان است

از معبد چالونگ دیدن کنید

از جزایر سیمیلان شگفت زده شوید

جزیره سیمیلان چشمگیرترین مجموعه جزایر قابل دسترسی از پوکت است که دارای شن‌های سفید باورنکردنی و آب‎های آبی شفاف است. اما این مکان‌ها فقط از نوامبر تا مه و کمی دورتر در ۱۰۰ کیلومتری شمال غربی پوکت در دریای آندامان باز هستند. اگر فرصت کردید، باید بروید!

  • چگونه به آنجا برویم: می‌توانید یک بار در پوکت این تور را از هتل خود یا یک نماینده محلی رزرو کنید. در بیشتر موارد، یک ون شما را از هتل خود می‌برد و به اسکله تپ لامو در خارج از جزیره می‌رود. از آنجا سوار قایق تندرو خواهید شد.
  • چه زمانی به آنجا بروید: سیمیلان فقط بین اکتبر تا مه باز است.
  • قیمت: از حدود 2350 بات شروع می شود. فقط به یاد داشته باشید که بلیط ارزان ممکن است به معنای شلوغی قایق‌ها باشد.

بازدید از پوکت حتی در عید نوروز!

می‌توانید پوکت را برای سفر نوروزی خود انتخاب کنید! به جای خاطرات شمال، خاطرات پوکت را به فراموشی محال بسپارید! خاطرات پوکت محاله یادتان برود!!! سایر تورهای نوروزی 1401 را در اینجا ببینید.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.