Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

واحد پول دبی چیست؟ | قیمت درهم امارات امروز 1400

همانطور که می‌دانید هرکشوری واحد پول منحصر به فرد خود را دارد. دبی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای این که بدانید واحد پول دبی چیست و تحت تاثیر نوسانات قرار می‌گیرد یا خیر کافی‌ست این مقاله را تا انتها دنبال کنید. برای شروع بگوییم که: واحد پول دبی به دلار ثابت اما در برابر سایر ارزها نوسان خواهد داشت.

واحد پول دبی چیست؟

واحد پول دبی و امارات متحده عربی درهم (AED) است. همانطور که گفته شد درهم به دلار ثابت اما در برابر سایر ارزها نوسان خواهد داشت.اسکناس‌ها در اندازه‌های 5، 10، 20، 50، 100، 200، 500 و 1000 درهم عرضه می‌شوند.

واحد پول دبی چیست؟

تاریخچه پول دبی

چنانچه قصد دارید بدانید که تاریخچه پول دبی چیست و به چندین سال پیش بر می‌گردد این پاراگراف را از دست ندهید: تاریخچه پول دبی به 19 می 1973 برمی‌گردد، زمانی که جایگزین ریال قطر شد. ریال قطر از سال 1966 در تمام امارات به جز ابودبی در گردش بود. در طول انتقال از روپیه به ریال قطر، هم قطر و هم دبی از واحد پول دوم استفاده کردند.

سالی که درهم به گردش درآمد، سکه‌های زیر ضرب شد:

  • 1
  • 5
  • 10
  • 25
  • 50 فلس
  • و 1 درهم

سکه‌های 1، 5 و 10 فلس برنزی و مابقی از جنس مس نیکل تولید می‌شد. اندازه و ترکیب سکه های فلس با ریال قطر مربوطه یکسان بود. در سال 1374 اندازه سکه‌های 1، 5 و 10 فلس و همچنین یک درهم کاهش یافت. قطر سکه 1 درهم جدید دقیقاً به اندازه سکه 50 فلس قدیم بود. سکه 50 فلس جدید نیز از نظر اندازه کاهش یافته و شکل هفت ضلعی به آن داده شده است.سری اول اسکناس‌ها در سال 1973 و سری دوم در سال 1982 به جای اسکناس‌های 1 و 1000 درهم منتشر شد. اسکناس‌های 500 درهمی در سال 1983 معرفی و سپس 200 درهم در سال 1989 معرفی شدند. اسکناس‌های 1000 درهمی در سال 2000 مجددا معرفی شدند.

تاریخچه پول دبی

AED و اقتصاد امارات متحده عربی

امارات متحده عربی تولید ناخالص داخلی حدود 421 میلیارد دلار در سال 2019 داشت که آن را سی امین کشور بزرگ جهان و دومین کشور در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (GCC) کرد. ذخایر گاز طبیعی، اگرچه پیشرفت مداومی در جهت تنوع داشته‌اند.سرمایه گذاران درهم امارات را یکی از باثبات‌ترین ارزهای جهان از نظر ثبات نرخ ارز می‌دانند. از سال 1973 با دلار ایالات متحده پیوند خورده است. از سال 1997، با نرخ 1 دلار آمریکا تا 3.6725 درهم تعیین شده است.

قیمت درهم

قیمت درهم روزانه متغیر است. اما حول و حوش 7.480  تا 7.510 نوسان دارد.

قیمت درهم امارات امروز 1400

امروز در تاریخ پنجم آبان سال 1400 مصادف با ۲۷ اکتبر ۲۰۲۱، با کاهش ۰.۴ درصدی به ۷,۴۸۰ (هفت هزار و چهارصد و هشتاد ) تومان رسید.

قیمت لحظه‌ای درهم و تبدیل آن به دلار 

50 درهم چند تومان است؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، قیمت درهم حدود 7.510 تومان است. برای محاسبه 50 درهم به تومان کافی‌ست آن را به ریال تبدیل کنید.

پس: 50*7510= 375.500

محل تبدیل پول در دبی، شارجه و سایر شهرهای امارات

تعداد زیادی مبادله در شهرهای امارات عربی به خصوص در مناطقی که گردشگران در آن متمرکز هستند وجود دارد. محبوب‌ترین و مطمئن‌ترین صرافی‌ها، صرافی امارات متحده عربی هستند که هم در مراکز خرید و هم در ایستگاه‌های مختلف مترو قرار دارند.ذکر این نکته ضروری است که در تمامی صرافی‌های امارات متحده عربی برای انجام صرافی 3 درهم کارمزد اخذ می‌شود.

محل برداشت پول در دبی امارات

اساساً پول نقد را می‌توان در هر دستگاه خودپرداز در امارات متحده عربی از جمله در فرودگاه برداشت کرد. نرخ تبدیل در درجه اول به بانک روسی که کارت در آن صادر می‌شود بستگی دارد نه از بانک امارات متحده عربی. دستگاه‌های خودپرداز در دبی و سایر شهرهای امارات فقط ارز محلی درهم را صادر می‌کنند. نه دلار و نه یورو قابل برداشت نبوده و لازم نیست.

واحد پول در امارات متحده عربی: یادداشتی برای گردشگران

امارات متحده عربی در سطح قانونگذاری پول ملی را ایجاد کرده است. پس از این که دانستید پول دبی چیست، لازم است بدانید که این پول یکی از باثبات‌ترین ارزهای جهان است. نام گذاری درهم بین المللیAED، در منابع غیر رسمی با علامت اختصاری DH / Dhs یافت می‌شود که این نیز درست است.

نرخ ارز امارات متحده عربی نسبت به ارزهای جهانی

محاسبه نرخ فعلی درهم توسط خودتان کار سختی نیست. نکته اصلی دانستن نرخ دلار است. زیرا پول ملی امارات به طور مستقیم به دلار وابسته است. با 1 دلار می‌توانید حدود 3.6725 درهم دریافت کنید. با دانستن این مقدار، می‌توانید مبلغی را که گردشگر دریافت می‌کند، بر اساس مبلغ مبادله شده محاسبه کنید. همچنین برای مسافران روسی محاسبه آسان خواهد بود. اگر ارزش 1 دلار را در نظر بگیریم 68 روبل (نسبت ممکن است متفاوت باشد)، محاسبه به شرح زیر خواهد بود:

68 را بر 3.67 تقسیم کنید (ارزش درهم نسبت به دلار).

100 درهم را در ضریب حاصل ضرب کنید که 18.5 می‌شود.

یعنی برای 100 درهم، گردشگر 1850 روبل دریافت می‌کند (داده ها مربوط به نرخ ذکر شده در محاسبه قبلی است. نرخ ممکن است تغییر کند!)

این ارز در چه واحدهایی می‌آید؟

درهم در اسکناس های 5، 10، 50، 100، 200، 500 و 1000 و در 25 فلس، 50 فلس و 1 درهم موجود است.

بهترین راه برای تبدیل ارز در دبی چیست؟

از طریق بانک‌ها یا صرافی‌ها. هتل‌ها نیز تبادل پول می‌کنند اما نرخ آنها بالا است.

روش‌های پرداخت رایج برای خریدهای روزمره (مانند مواد غذایی) چیست؟

پول نقد و کارت‌های اعتباری (ویزا، یورو کارت، Diners Club، MasterCard، American Express).

آیا هنگام نقل مکان به دبی می‌توانم از کارت اعتباری خود در سراسر شهر استفاده کنم؟ اگر نه، لیست کنید که چه زمانی به پول نقد نیاز دارم؟

کارت‌های اعتباری به طور گسترده پذیرفته شده‌اند، اگرچه توصیه می‌شود هنگام خرید از سوق ها (بازار) پول نقد همراه خود داشته باشید.

ویزای دبی از الزامات سفر

قبوض (مانند اجاره و آب و برق) با چه روشی پرداخت می‌شود؟

در دبی اجاره معمولا با چک پرداخت می‌شود. قبوض آب و برق به چند روش قابل پرداخت است: به صورت نقدی به دفتر محلی DEWA (سازمان برق و آب دبی)، از طریق ماشین‌های بانکی (بانک محلی شما می‌تواند پرداخت را از طرف شما انجام دهد و آنها مبلغ را از حساب شما کسر می‌کنند)

شرایط افتتاح حساب بانکی چیست؟ در چه مرحله‌ای از فرآیند تسویه حساب باید آن را باز کنم؟

شما به پاسپورت خود با ویزا (یا درخواست در دست اقدام)، قرارداد کاری یا نامه بدون اعتراض از طرف حامی خود و سندی که بتواند شما را به عنوان یک ساکن محلی شناسایی کند، مانند قبض آب و برق یا گواهینامه رانندگی، نیاز دارید. اکثر بانک‌ها حداقل حد مجاز حساب را از 2000 تا 10000 DHS دارند.

آیا ساکنان خارجی می‌توانند خدمات بانکی را به زبان مادری خود بیابند؟

اکثر خدمات بانکی به زبان انگلیسی و/یا عربی است.

آیا محدودیتی برای خدمات برای کسانی که تازه وارد کشور شما شده اند وجود دارد؟

افراد غیر مقیم قادر به افتتاح حساب بانکی نیستند.

ساعات معمول بانکی چیست؟

ساعات کار بانکی معمولا از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 3:30 بعد از ظهر است. و پنجشنبه‌ها از ساعت 8 صبح تا 14 بعد از ظهر.

آیا دستگاه‌های باجه اتوماتیک (ATM) در تمام ساعات شبانه روز در دسترس هستند؟

کاملا. اکثر کارت‌های خودپرداز با سایر بانک‌های مستقر در امارات سازگار هستند.

آیا اطلاعات ارز دیگری وجود دارد که به من برای مهاجرت به دبی کمک کند؟

با توجه به نیازهای متنوع ساکنان دبی، امکانات در اینجا با امکانات موجود در شهرهای بزرگ در سراسر جهان قابل مقایسه است.

واحد پول دبی؛ شناسنامه‌ی اقتصادی این کشور

حال که متوجه شدید واحد پول دبی چیست و چگونه می‌توانید در سراسر دبی از آن استفاده  و حتی آن را تبدیل کنید؛ شاید قصد داشته باشید به این دبی، (عروس خلیج فارس) سفر کرده و از نزدیک تمامی نقاط گردشگری آن را مشاهده کنید. چنانچه قصد سفر به دبی را دارید می‌توانید با تور دبی به راحتی این منطقه‌ی اعجاب انگیز را دیدن کرده و بسیار لذت ببرید. عروس خلیج فارس میزبان شما عزیزان خواهد بود.

صفر تا صد سفر به دبی؛ راهنمای کامل آپدیت شده در مهر 1400

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.