Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

نحوه رفت و آمد در اسپانیا

مقاصد عبوری در سراسر اسپانیا چه از طریق زمینی، هوایی یا دریایی به دلیل زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی چند وجهی کارآمد اسپانیا که در سال های اخیر نیز به طور قابل توجهی ارتقا یافته است، آسان و راحت است. اسپانیا همچنین برای سفرهای قابل دسترسی جهانی امتیاز بالایی دریافت می‌‍کند. بازدیدکنندگان با تحرک کم می‌توانند به همان اندازه ایمن و فراگیر حرکت کنند. زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی کشور مانند قطارها، اتوبوس‌ها و پایانه‌ها برای دسترسی طراحی شده‌اند و فضاهای ویژه و ویژگی‌های مناسب‌سازی شده را برای افراد دارای معلولیت و افراد دارای چالش‌های حرکتی، چه پیر و چه جوان، ارائه می‌دهند. نحوه رفت و آمد در اسپانیا چگونه است؟

قطار - تعلیم دادن

  • RENFE شرکت ملی راه آهن اسپانیا است که روزانه حدود 5000 قطار را در سراسر کشور تردد می‌کند. بهترین و سریع ترین راه برای سفرهای طولانی در اسپانیا، استفاده از AVE (Alta Velocidad Española) است که از مادرید به عنوان ترمینال اصلی خود استفاده می‌کند و به بسیاری از شهرهای اصلی کشور سفر می‌کند.
  • قطارهای AVE راحت، کارآمد و فوق العاده سریع هستند. با سرعت 310 کیلومتر (192.6 مایل) در ساعت، مادرید را به بارسلونا - در فاصله 600 کیلومتری - تنها در 2.5 ساعت متصل می‌کند.
  • قطارهای RENFE Alvia که شهرها و مناطق شمالی را به مادرید متصل می کند، قطارهای پرسرعتی هستند که در طول مسیر توقف دارند. قطارهای پرسرعت میان مسافت RENFE Avant یا قطارهای Media Distancia (مسافت میانی) بهترین گزینه برای مقاصد سفرهای نزدیکتر و یک روزه در زمان هستند.
  • جدیدترین مورد اضافه شده به ناوگان RENFE قطارهای پرسرعت و ارزان Avlo با بلیط است. این بهترین گزینه برای مسافران با تحرک کم است. همه ورودی‌های واگن‌های آن‌ها در سطح سکو هستند و دارای صندلی های H برای مسافران با ویلچر و همچنین توالت های مناسب برای افراد دارای معلولیت هستند.

اتوبوس

برای مسافرانی که از بودجه خود آگاه هستند، اتوبوس بهترین راه برای حرکت در سراسر اسپانیا است، اگر طولانی‌تر بودن زمان سفر برایتان مهم نیست. همچنین با توجه به راحتی، قیمت بلیط مقرون به صرفه و اتصال به شهرهای کوچکتر که قطار در آن تردد نمی کند، این روش ترجیحی برای رفت و آمد مردم محلی است.

  • چندین ارائه‌دهنده خدمات اتوبوس در هر شهر اسپانیا وجود دارد، و بسیاری از این ناوگان سواری کاملاً راحت با صندلی‌های خوابیده و وای‌فای در داخل هواپیما ارائه می‌کنند تا سفر در مسافت‌های طولانی را به تجربه‌ای روان و دلپذیر تبدیل کنند.
  • در حالی که می‌توان بلیط‌ها را مستقیماً از راننده اتوبوس خریداری کرد، بهتر است آن‌ها را از قبل رزرو و خریداری کنید. به خاطر داشته باشید که محبوب ترین مسیرها و زمان ها به سرعت پر می شوند.

نکته برای یافتن سرویس اتوبوس

برای اطلاع از اینکه کدام سرویس اتوبوس در نقطه عزیمت شما فعال است، Movelia.es جامع ترین اطلاعات را در مورد مسیرهای اتوبوس ملی موجود (و حتی بین المللی)، برنامه ها و خرید ارائه می دهد و گزینه های زبانی متعددی دارد.

سطح

پرواز سریع‌ترین راه برای سفر در سراسر اسپانیا و بهترین گزینه برای رسیدن به مجمع‌الجزایر دورافتاده آن - و مقاصد گردشگری مهم، جزایر بالئاریک در شرق شبه جزیره یا جزایر قناری در اقیانوس اطلس است. اسپانیا دارای پروازهای داخلی منظم در حدود 60 فرودگاه خود است که اصلی ترین آنها فرودگاه آدولفو سوارز مادرید-باراخاس مادرید و فرودگاه ال پرات بارسلون است.

ایبریا ایرلاینز هواپیمایی ملی اسپانیا است که اگر از قبل رزرو کنید، به طور مرتب بلیط هایی با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. برند ارزان قیمت آن Vueling، که به طور منظم با Iberia مشترک است، چندین گزینه پرواز داخلی روزانه با کرایه های مقرون به صرفه را نیز ارائه می‌دهد.

قایق

بسیاری از شهرها و جزایر برتر اسپانیا نیز بنادر مهمی برای کروز هستند، از جمله بارسلونا، کادیز، والنسیا، ایبیزا، پالما د مایورکا و لاس پالماس (جزایر قناری). اگر زمان مشکلی نیست، سفر با قایق یا کشتی در سراسر شبه جزیره در سراسر آب‌های مدیترانه یا اقیانوس اطلس یک تجربه سفر خوشایند، هرچند طولانی است. همچنین اگر می خواهید ماشین، موتور یا دوچرخه خود را سوار کنید، این بهترین گزینه است.

خطوط اصلی کشتیرانی اسپانیا، Baleària و Trasmediterránea سفرهای منظمی از شهرهای اصلی شبه جزیره و همچنین اتصالات ساعتی به جزایر بالئاریک (بین ایبیزا، مایورکا، فورمنترا و منورکا) و هشت جزیره اصلی قناری ارائه می‌دهند. مسافران این امکان را دارند که صندلی یا کابین های دارای تخت را رزرو کنند.

خدمات اشتراک خودرو

خدمات اشتراک خودرو یک روش حمل و نقل محبوب و سازگار با محیط زیست برای رفت و آمد در شهرهای اسپانیا یا شهرهای منطقه ای است. BlaBla Car محبوب‌ترین سرویسی است که به شما امکان می‌دهد تا به چندین نقطه در سراسر اسپانیا سفرهای اشتراکی خودرو را رزرو کنید. اگر در صندلی راننده هستید و به دنبال شرکتی هستید (یا می خواهید قبض بنزین را به اشتراک بگذارید)، همچنین می توانید سواری های خود را منتشر کنید، امتیازها و قیمت ها را در وب سایت BlaBla Car دریافت کنید.

این نه تنها یک راه مقرون به صرفه برای سفر در مسافت های طولانی است، بلکه یک راه عالی برای ملاقات با مردم محلی (و تمرین اسپانیایی خود!).

گزینه های حمل و نقل در دسترس در اسپانیا

  • افرادی که تحرک کمتری دارند، اسپانیا را مقصدی بسیار قابل دسترس و فراگیر برای سفر خواهند دانست. همه فرودگاه های اسپانیا به مسافران معلول یا کم تحرک خدمات کمکی رایگان ارائه می‌دهند، از لحظه فرود تا کنترل های امنیتی و مرزی و جمع آوری چمدان. این خدمات را می توان در AENA (اپراتور فرودگاه دولتی اسپانیا) درخواست کرد.
  • اگر با قطار سفر می‌کنید، Atendo RENFE یک سرویس رایگان است که مسافران می‌توانند برای ترانزیت بین ایستگاه‌ها، سوار شدن و پیاده شدن از واگن‌های قطار درخواست کمک کنند.
  • در شهرهای اصلی اسپانیا، مانند مادرید و بارسلون، پایانه‌ها و ایستگاه‌ها عمدتاً به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به مسافران استقلال کامل بدهند. برای مثال، متروی مادرید، ویژگی‌های دسترسی جهانی را در تمام ایستگاه‌های خود نصب کرده است، به طوری که بیش از نیمی از ایستگاه‌ها کاملاً با آسانسور و رمپ برای دسترسی ویلچر قابل دسترسی هستند. علاوه بر این، لبه های پله تقویت شده و علائم آسانسور و نرده ها دارای علامت بریل هستند.
  • کل متروی بارسلون (به جز دو ایستگاه از مجموع 162 ایستگاه) قابل دسترسی است و دارای ویژگی های پیشرفته ای مانند دستگاه های جهت دهی برای افراد نابینا و دستگاه های درهای نورانی در قطارها است. اتوبوس‌های شهری محلی نیز برای سفرهای قابل دسترسی، با شیب‌ها، رمپ‌ها، و فضاهای اختصاصی برای کاربران ویلچر و کالسکه‌های کودک، و همچنین دکمه‌های توقف با خط بریل طراحی شده‌اند.
رزرو تور اسپانیا و بازدید از رقص‌های فلامنکو و گاو بازی

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.