Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

جاذبه‌های گردشگری در مالزی با رتبه‌های برتر

مالزی کشوری چندفرهنگی است که چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد. کوالالامپور، پایتخت این کشور، شهری بین‌المللی با خریدهای شگفت‌انگیز و معماری خیره‌کننده است . در مالزی هم برج‌های فوق مدرن پتروناس و هم تعدادی کاخ و ساختمان استعماری را خواهید دید. در فاصله کوتاهی از پایتخت، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، از جزایر، کوه‌ها، وغارهای رکوردشکن، تا معابد بی‌شمار و فرصتی بی‌نظیر برای کاوش در جنگل غنی از جانوران بورنئو در مالزی وجود دارند. در این مقاله جاذبه‌های گردشگری در مالزی را می‌شناسید.

معرفی کشور مالزی

مالزی همچنین یک مقصد محبوب برای غواصی است، با صخره‌های مرجانی زیبا و سواحل شنی نرم که مرتباً در فهرست بهترین مقاصد قرار می‌گیرند.

برای ایده‌های بیشتر در مورد نحوه گذراندن وقت خود، به لیست برترین جاذبه‌های توریستی ما در مالزی مراجعه کنید.

توجه: برخی از مشاغل ممکن است به دلیل مسائل بهداشتی و ایمنی جهانی اخیر به طور موقت تعطیل شوند.

برج‌های دوقلوی پتروناس، کوالالامپور

مرتفع‌ترین برج‌های دوقلوی جهان، پتروناس‌ها به ارتفاع شگفت‌انگیز 452 متری در میان ابرها می‌رسند. این برج‌ها 88 طبقه ارتفاع و مجموعاً 76 آسانسور دارند. این دو برج که با استفاده از بتن مسلح، فولاد و شیشه ساخته شده‌اند، توسط یک پل آسمانی دوتایی در طبقات 41 و 42 به یکدیگر متصل شده‌اند. در حالی که بیشتر طبقات برج‌ها به شرکت‌هایی اجاره داده می‌شود - IBM، مایکروسافت، و Huawei Technologies همگی در اینجا دفاتر دارند، طبقات پایین برج‌ها برای Suria KLCC، یکی از بزرگترین مراکز خرید در مالزی، محفوظ است. این خرده فروشی و فضای سرگرمی با بیش از 300 فروشگاه، یک گالری هنری و حتی فضایی برای سالن فیلارمونیک، بازدیدکنندگان را ساعت ها درگیر خود نگه می‌دارد.

سایت رسمی: https://www.petronastwintowers.com.my/en

غارهای باتو، سلانگور

مجموعه غارهای باتو که کمتر از یک ساعت خارج از کوالالامپور قرار دارد، از سه غار اصلی به اضافه یک سری غار کوچکتر تشکیل شده است که بیشتر آنها شامل مجسمه‌ها و زیارتگاه های 100 ساله است که به خدایان هندو اختصاص داده شده است. غار اصلی، معروف به غار کلیسای جامع، در بالای یک پلکان رنگارنگ عظیم قرار دارد. وقتی تا272 پله بالا بروید، فضایی خواهید دید که با مجسمه‌ها، محراب‌ها و چراغ‌ها تزئین شده است. در پایین پله‌ها، مجسمه طلایی لرد موروگان به ارتفاع 43 متر پذیرای بازدیدکنندگان است. بازدیدکنندگان اجازه دارند به تنهایی غارها را کاوش کنند یا می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد غارها به یک تور راهنما بپیوندند. در طول جشنواره هندو تایپوسام در ژانویه، هزاران نفر برای جشن به غار می‌روند.

کوه کینابالو، صباح

کوه کینابالو با بیش از 4000 متر ارتفاع، بلندترین کوه مالزی است. این کوه بخشی از پارک کینابالو، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی مالزی و میراث جهانی یونسکو است. کینابالو به دلیل اکوسیستم منحصربه‌فردش که مراتع و بوته‌زارهای آلپی را در هم می‌آمیزد، خانه طیف چشمگیری از گونه‌های گیاهی و جانوری، از جمله اورانگوتان‌های در معرض خطر است. کوه کینابالو یک مقصد اصلی برای کوهنوردان است. اما صعود به قله در اینجا می‌تواند مشکل باشد. روزانه تنها 185 مجوز صعود توسط این پارک صادر می‌شود و بازدیدکنندگان باید از قبل محل اقامت خود را رزرو کرده و یک راهنمای کوهستان را استخدام کنند تا بتوانند از مسیرها عبور کنند. اگرچه افراد زیر 16 سال مجاز به پیوستن به گروه های کوهنوردی هستند، اما محدودیت‌هایی وجود دارد. کوهنوردان باید قبل از تلاش برای صعود، اقامت در پارک ملی کینابالو را برنامه‌ریزی کنند از آنجایی که خود پارک در حال حاضر در ارتفاع بیش از 1800 متر قرار دارد، این امکان را فراهم می‌کند تا قبل از تلاش برای رسیدن به قله، خود را با هم سازگار کنند.

جزایر پرهنتیان

این گروه از جزایر کوچک که زمانی نقطه توقف مورد استفاده تاجرانی بود که در اطراف جنوب شرقی آسیا سفر می‌کردند، حال بخشی از یک پارک دریایی است و به یک مقصد گردشگری اصلی در شمال شرقی مالزی تبدیل شده است. دسترسی به بیشتر جزایر با کشتی یا قایق‌های موتوری کوچک امکان‌پذیر است. غواصی و کایاک سواری در اینجا فعالیت‌های محبوبی هستند، اما بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند در برنامه‌های حفاظت از لاک‌پشت‌ها داوطلب شوند و به مناطقی که لاک‌پشت‌ها برای تخم‌گذاری می‌آیند، دسترسی بی‌نظیری داشته باشند.

جزیره سیپادان

جزیره سیپادان و آب‌های اقیانوسی اطراف آن بخشی از غنی‌ترین زیستگاه دریایی جهان است که لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در خطر انقراض، کوسه‌های نهنگ، مارمولک‌های نظارتی و صدها گونه مرجانی را در خود جای داده است. این جزیره همچنین یکی از بهترین مقاصد غواصی در جهان است و به شدت محافظت می‌شود. بازدید از آن نیاز به مجوز از قبل دارد و تنها 120 مجوز در روز صادر می‌شود. رسیدن به جزیره مستلزم یک ساعت سواری با قایق تندرو است. زمانی که به اینجا رسیدید، جزیره را می‌توان به راحتی با پای پیاده، با سواحل مختلف و مکان‌های صخره‌ای در عرض چند دقیقه از یکدیگر کاوش کرد. از آنجایی که به دلیل قوانین حفاظت از محیط زیست دیگر امکان اقامت در جزیره وجود ندارد (جزیره مابول در نزدیکی محل اقامت ارائه می‌دهد)، بازدیدکنندگان معمولاً صبح زود به عنوان بخشی از تورهای غواصی به اینجا می‌آیند. همه بازدیدکنندگان باید تا ساعت 3 بعد از ظهر جزیره را ترک کنند.

حال که با برخی از مکان‌های توریستی مالزی آشنا شده‌اید؛ می‌توانید با تورهای موجود مالزی به این کشور چند فرهنگی زیبا سفر کنید. برای رزرو تور مالزی کلیک کنید.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.