Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

آشنایی با فروشگاه‌های خرید و سوغاتی در باکو آذربایجان

باکو آذربایجان از شهرهای دوست‌داشتنی و دل‌انگیزی است که بازدید از آن در فصل پاییز حال و هوایی عاشقانه و روح‌نواز دارد. این شهر رویایی و عاشقانه از بهترین مکان‌ها  برای خرید در فصل پاییز است تا در کنار لذت بردن از آب‌وهوای دلنواز و تفریحات آبی، خریدی متنوع داشته باشید. از همین رو، آشنایی با فروشگاه‌های خرید هدایا و مراکز خرید باکو، سوغاتی باکو وغاتی در باکو آذربایجان لازمه یک سفر دل‌چسب به باکو است.

همسایه شمالی ایران، آذربایجان همیشه یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در میان ایرانیان به شمار می‌آید. این مکان دوست‌داشتنی با تاریخ دیرینه و سرگذشت شنیدنی مردمانش روزگاری جزئی از خاک سرزمین خودمان بوده و از این رو، قدم زدن در میان مردمان و کوچه‌هایش احساس دل‌تنگی و قربت نخواهد داشت. بازدید از شهرهای باستانی، تفریحات ساحلی، فستیوال‌های رنگی و شاد و بازی‌های آبی همگی از لذت‌های سفر به این دیار فراموش‌نشدنی هستند.

فصل پاییز و هوای خنک آن در هر گوشه‌ای از دنیا خاطره‌انگیز و دوست‌داشتنی است؛ با این حال، فصل پاییز در باکو جلوه دیگری از زیبایی‌های طبیعت را به رخ می‌کشد. به همین دلیل، نباید تور باکو در فصل پاییز را از دست داد. در کنار آب‌وهوای دل‌نشین و دوست‌داشتنی، فصل پاییز فرصتی عالی برای خرید کردن در باکو است. از همین رو، آشنایی با فروشگاه‌های خرید هدایا و سوغاتی در باکو آذربایجان موضوعی مهم است که در ادامه این مطلب به آن می‌پردازیم.

در ادامه این مطلب به معرفی بهترین فروشگاه‌های خرید سوغاتی در باکو آذربایجان بر اساس نظرات مسافران بین‌المللی این کشور می‌پردازیم تا شما هم در سفر بعدی خود دیداری از این مراکز خرید داشته باشید.

 خیابان نظامی- Tarqovi

خیابان نظامی در باکو آذربایجان که برگرفته از نام شاعر بزرگ ایران نظامی گنجوی است، از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین خیابان‌ها برای خرید در مرکز شهر باکو است. این خیابان که در شب ظاهری چشم‌نواز و پرجنب‌وجوش و جوش دارد، در مرکز شهر از سمت شرق به غرب قرار گرفته و طول آن به 3 هزار و پانصد متر می‌رسد. خیابان نظامی در کنار فروشگاه‌های خیابانی فراوانی که دارد، بسیاری از مکان‌های دیدنی و گردشگری باکو را در دل خود جای داده است. در این خیابان گردشگران می‌توانند هر نوع هدایا و سوغاتی و کالاهای لوکس از برندهای مختلف را در کنار هم بیابند.

علاوه بر این، خیابان نظامی کافه‌ها و رستوران‌های فراوانی دارد که با غذاهای محلی لذیذ از میهمانان خود پذیرایی می‌کنند.

 خیابان نظامی- Tarqovi

 

  نمایشگاه Menzer Hajiyeva

اگر به دنبال خرید محصولات و کالاهای لوکس و ابریشمی هستید، فروشگاه Menzer Hajiyeva Showroom را از دست ندهید. در این نمایشگاه دیدنی انواع روسری‌های ابریشمی در سایزها، طرح‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های مختلف به فروش می‌رسد. در این فروشگاه علاوه بر روسری و شال‌های جذاب، شال‌های سنتی آذربایجانی به نام "چارقد" نیز به فروش می‌رسد که سوغاتی و هدیه‌ای عالی برای افراد خاص است.

 مرکز خرید متروپارک

مرکز خرید مترو پارک با ساختمان چشم‌نواز و لوکس خود از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید در باکو آذربایجان است که هر گردشگری برای خرید سوغاتی و هدیه به آنجا می‌رود. بنای خیره‌کننده مرکز خرید متروپارک درست روبه روی ایستگاه مترو نریمانف در باکو قرار دارد. این مرکز خرید مدرن که در سال 2012 تأسیس شده است، از مشهورترین مکان‌ها برای خرید اجناس برند همچون برندهای بنتون، سیسلی، مانگو، پینک، کالین و غیره است. این فروشگاه هفت طبقه با 12 رستوران و کافه و شهربازی، مکانی عالی برای خرید هر آنچه که تصور می‌کنید، است. در کنار برندهای معتبر، در مرکز خرید متروپارک می‌توانید کالاهای تولید آذربایجان را نیز بیابید.

این مکان دیدنی در کنار فراهم آوردن فرصتی ایده آل برای خرید انواع سوغاتی و هدیه، جایی عالی برای تفریح و خوش‌گذرانی است. شهربازی، سالن بدن‌سازی، سالن زیبایی، سالن بولینگ، سینما، مرکز اسپا و سلامت و فودکورتی با انواع کافه و رستوران‌های مهیج و غذاهای خوش‌طعم ازجمله قسمت‌های جذاب این مرکز خرید است.

 مرکز خرید متروپارک

مرکز خرید صنایع‌دستی ABAD

اگر به دنبال خرید صنایع‌دستی آذربایجان هستید که به شکلی زیبا و هنرمندانه ساخته شده‌اند و از قیمت معقولی نیز برخوردار هستند، بهتر است به سراغ مرکز خرید صنایع‌دستی ABAD در باکو آذربایجان بروید. در این مرکز دولتی محصولات فاخر دست‌ساز که از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و توسط هنرمندان آذربایجانی ساخته می‌شود، ارائه می‌گردد. مکان قرارگیری این مرکز خرید خود نیز از مکان‌های تاریخی و منحصربه‌فرد از نظر معماری در شهر باکو است که ارزش بازدید از آن را بیشتر می‌کند.

مرکز خرید تازه بازار

تازه بازار یا به زبان محلی Teze Bazar یکی از سنتی‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای باکو است که بر خلاف نام آن قدمتی دیرینه دارد. اگر به دنبال خرید محصولات غذایی تازه همچون انواع سبزی، خاویار تازه سیاه، غذاهای دریایی، ترشیجات و ادویه‌های گوناگون هستید، حتماً سری به این بازار جذاب بزنید. در کنار محصولات لبنی تازه و انواع میوه‌های خشک شده و تازه، می‌توان در این بازار سنتی سوغاتی‌های دوست‌داشتنی همچون سفال، سرامیک، فرش و روسری‌های ابریشمی را نیز یافت.

مرکز خرید تازه بازار

 مرکز خرید صدرک

بازار بزرگ صدرک که در زمینی به مساحت حدود 100 هکتار بنا شده است، مکانی ایده آل برای تهیه سوغاتی و هدیه است. بازار صدرک با تنوع فراوان کالاهای وارداتی و داخلی که در محدوده قیمتی متنوعی قرار دارند، گردشگران بسیاری را برای گذراندن یک روز جذاب به سوی خود جلب می‌کند. انواع عطر، لباس، وسایل خانه، میوه و سبزیجات، کیف و کفش، لوازم الکترونیکی، لوازم منزل و انواع لوازم آرایشی و بهداشتی را می‌توان در مرکز خرید صدرک تهیه کرد.

فروشگاه سوغاتی Azerbaijan in a box

فروشگاه سوغاتی Azerbaijan in a box مکانی عالی برای تهیه سوغاتی‌های لوکس برای خاص‌ترین افراد است. در این فروشگاه متفاوت بسته‌های شیک و چشمگیر سوغاتی‌های خاص برگرفته از سنت و فرهنگ آذربایجان در کنار هم قرار گرفته و آن را به هدیه‌ای منحصربه‌فرد و ویژه تبدیل کرده است. محصولاتی که در این بسته‌بندی‌ها قرار می‌گیرند، می‌توانند تا ماه‌ها و سال‌ها حفظ شوند و هر محصولی داستان خود را دارد و افراد را با زندگی، افسانه‌ها و عادات مردم آذربایجان آشنا می‌کند.

فروشگاه سوغاتی Azerbaijan in a box

فروشگاه سوغاتی باکو قدیمی

فروشگاه Old Baku Sovenir یکی از مکان‌های ایده آل برای تهیه سوغاتی در زمان سفر به باکو است. این فروشگاه دوست‌داشتنی را در زمان ورود به Old city  از ورودی Gosha Gala در سمت راست خود می‌توانید بیابید. این فروشگاه با مجسمه‌های روبه روی خود به راحتی قابل شناسایی است. فروشگاه سوغاتی باکو قدیمی مکانی جذاب برای یافتن آثار هنری عجیب ایرانی، آذربایجانی و ترکیه‌ای است. در این فروشگاه می‌توان انواع تابلو نقاشی، گلدان، خنجر و بسیاری از موارد دیگر را پیدا کرد.

 مرکز خرید خلیج باکو

مرکز خرید خلیج باکو یا پورت باکو مال، یک مکان فوق لوکس و زیبا با تنوع فراوان از محصولات برندهای معتبر دنیا همچون پرادا، بربری، رالف لورن، استلا مک کارتنی، امیلیو پوچی و بسیاری از نام‌های مشهور دنیا است. اگر به دنبال اجناس باکیفیت و لوکس که در رده قیمتی بسیار بالا قرار دارند، هستید؛ می‌توانید به این مرکز خرید بروید و اجناسی نظیر عطر، اسباب‌بازی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم منزل، کیف و کفش، پوشاک، لوازم الکترونیکی و غیره را در آن تهیه کنید. البته در این مکان لوکس و مجلل می‌توانید طعمی شگفت‌انگیز از خوراکی‌های باکویی را نیز در کافه‌ها و رستوران‌های شیک مرکز خرید پورت امتحان کنید.

برای اطلاع از  تور آذربایجان سپند پرواز شرق با کارشناسان فروش تماس حاصل کنید.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.